anvelopaanvelopa de varasuv / 4x4versiune ranforsataindice sarcina 108indice viteza Y
Stoc limitat
1 141,32 LEI
959,09 LEI + TVA
...incarcare...
Produsul următor a fost adăugat in coș
Dunlop
QuattroMaxx
275/40 R22 108Y
Stoc limitat
Pret unitar
1 141,32 LEI
buc
Total
Dunlop
529571
275/40 R22 108Y 2 XL LR
C1
B
B
AC
71
REGULAMENT ETICHETARE UE
În conformitate cu REGULAMENTUL (CE) NR. 1222/2009 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI AL CONSILIULUI, se vor eticheta toate anvelopele* produse și valorificate pe teritoriul UE după data de 1 iulie 2012 sau se vor afișa etichete la locul de vânzare începând din noiembrie 2012.
În stânga puteți vedea noua etichetă UE pentru anvelope. Aceasta seamănă mult cu etichetele folosite pe scară largă pentru aparatele electrocasnice (de ex. mașini de spălat vase sau rufe).
Alte informații privind etichetele le puteți obține făcând click pe acest link .
Informațiile privind prescripțiile legate de etichetarea anvelopelor, respectiv întrebările frecvente le puteți obține de la Asociația Europeană a Producătorilor de Anvelope și Cauciuc (ETRMA).
* Cad sub incidența regulamentului anvelopele de autoturisme, autoutilitare și camioane.
Ce înseamnă informaţiile trecute pe etichetă?
Eficienţă a consumului de combustibil
Se clasifică de la A la G, A este cel mai bun , G cel mai slab. Între categoriile A şi G poate fi chiar o diferenţă de 7,5 % în consumul de combustibil. Luând un exemplu concret: Între clasele B şi C, pe un drum de 1000 km, diferenţa de consum de combustibil poate fi de 1 litru. (Dar eficienţa consumului de combustibil poate fi influenţat în mare măsură stilul de conducere şi presiunea corectă din pneuri.)
Aderenţa pe teren umed
Se clasează de la A la G, A are cea mai scurtă distanţă de frânare, G cea mai lungă. La frânare puternică, distanţa de frânare a clasei A este mai scurtă cu 30% ca a clasei G. De exemplu un autoturism obişnuit dacă frânează până la oprire de la 80km/h, distanţa de frânare la o anvelopă de clasa A poate fi mai scurtă cu 18 m ca la una de clasa G.
Zgomot exterior de rulare și valoarea măsurată a acestuia
Pe lângă valoarea exprimată în decibeli, eticheta are şi o altă modalitate de marcare. Acestea pot fi maxim trei linii care indică normele viitoare CE 661/2009.
3 linii: cea mai slabă performanţă este peste limita valorii definite în viitorul standard dar sub maximul admis în prezent
2 linii: corespunde valorii viitorului standard
1 linie: mai silenţios cu 3 decibeli ca normele viitoare
Aderenţa pe teren umed, după cum arată şi numele, arată numai calităţile de aderenţă pe teren umed, pe etichetă nu apar calităţile la frânare pe teren uscat şi cea ce este şi mai important la anvelopele de iarnă, nu apar nici proprietăţile de aderenţă pe drum îngheţat şi nins.
Pe lângă valorile indicate pe etichetă, mai există o sumedenie de alte proprietăţi care influenţează performanţele anvelopelor, prin urmare ar putea fi util ca înainte de cumpărare să cereţi opinia unui specialist.
Clasele au fost determinate în aşa fel încât acestea să stimuleze producătorii la obţinerea unor performanţe cât mai bune şi să evite clasele deja imposibil de urmărit A+++ de la articolele de uz casnic. Datorită exigenţelor ridicate, este posibil ca în iarna asta să nu întâlnim încă anvelope de clasa „A”.
Anvelopele Dunlop pe drumuri de mai bine de 120 de ani!
John Boyd Dunlop, a inventat prima anvelopa pneumatica sin lume.
In 1888, un veterianr scotian din Belfast, a inlocuit anvelopele pline de la tricicleta fiului sau cu benzi subtiri de acuciuc, lipite intre ele si umflate cu aer.
Acesta a fost primul pas catre nasterea unei marci de anvelope cu renume mondiala.
Da, cu totii datoram placerea de a conduce in siguranta sporita pe sosele, unui copil si tricicletei acestuia.
De-a lungul aniilor marca Dunlop a jucat un rol important in innovatia si imbunatatirea anvelopei, totodata si implicarea in sporturile cu motor in toate formele.
Pe parcursul celor 120 de ani Dunlop a obtinut rezultate remarcabile in competitii.