Sfaturi utile de la Continental
Etichete
Date
2013.08.26. 11:00
De un lucru trebuie sa fim siguri: nu toate deteriorarile unei anvelope pot fi vizibile in exterior, cel mai preferabil ar fi ca un service profesionist sa faca o inspectie interioara inainte de montarea anvelopei pe janta.
Data fabricatiei se poate verifica insa si de cumparator, deoarece majoritatea producatorilor de anvelope folosesc un sistem comun de codificare pentru acesta. Acest cod il puteti gasi pe flancul anvelopei.
La anvelopele fabricate dupa anul 1999 ultimele 4 cifre reprezinta data fabricatiei, respectiv: primele 2 din aceste 4 cifre reprezinta saptamana anului, iar ultimele 2 anul fabricatiei. Anvelopele mai vechi de 10 ani, pot fi mai periculoase, dar anvelopele neutilizate, depozitate coraspunzator, se pot folosi si dupa 5-7 ani de la data fabricatiei. Problemele apar la anvelopele uzate si depozitate necorespunzator, expuse la razele soarelui.
Nu intotdeuna marca defineste o anvelopa, ci mai degraba parerea, experientele clientilor despre si cu anvelopa respectiva.
Avand in vedere parerile exprimate de utilizatori, Marso a introdus in gama de anvelope comercializate marci consacrate precum Continental, Nokian, Michelin, Goodyear, Hankook, dar si marci mai putin cunoscute, dar avand performante foarte bune, precum Aurora, Viking, Matador. Acestea din urma sunt de asemenea fabricate de producatorii de renume, mai sus mentionati.
Despre calitatea anvelopelor produse de grupul Continental trebuie sa stim ca este imbunatatita permanent de specialisti, pentru a obtine performante excelente la franare, atat la carosabil uscat, cat si pe cel umed sau inghetat, alunecos.
Marso, impreuna cu Continental, va recomanda sa inlocuiti anvelopele uzate, deoarece sporesc riscul de acvaplanare si au o influenta negativa asupra performantelor de franare, cu anvelope noi, inaintea atingerii nivelului de adancime minim legal al caii de rulare, respectiv regula de baza: anvelopele de vara se inlocuiesc preferabil la 3mm, respectiv cele de iarna la 4 mm adancime ramasa a caii de rulare.
Cand vine vorba de o economie catusi de mica, parca innebunim cu totii si uitam sa ne mai gandim rational!
Dar in momentul in care ne-am cumparat anvelope uzate, ne-am asumat si o serie de riscuri, mai ales daca nu cunoastem greselile ascunse.