news/big_image/2021/05/new-tire-label.jpg

Noua etichetare UE pentru anvelope

Cadru general

UE s-a angajat să reducă emisiile de gaze cu efect de seră pentru a atinge neutralitatea climatică până în 2050. Reducerea emisiilor de CO2 generate de transportul rutier are un rol major în îndeplinirea acestor obiective.

Alegerea unor anvelope mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil poate contribui la reducerea emisiilor generate de transport. Pentru a ajuta consumatorii să ia decizii în cunoștință de cauză, UE introduce un nou sistem de etichetare pentru anvelope, care va intra în vigoare în 1 mai 2021.

Eticheta UE pentru anvelope va permite consumatorilor din UE să aleagă anvelope mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil, ceea ce poate duce la reducerea semnificativă a costurilor și emisiilor atât pentru utilizatorii finali, cât și pentru cei comerciali. Siguranța rutieră este îmbunătățită prin creșterea aderenței pe carosabil umed, în timp ce informațiile privind nivelul de zgomot contribuie la reducerea poluării fonice generate de trafic.

Noua eticheta. Ce este nou si ce trebuie sa luam in considerare?

​Noua eticheta:

  • Noul regulament include prevederi și pentru anvelope pentru autobuze și camioane (anvelope din clasele C1, C2, C3)
  • Informații suplimentare (identificator al tipului de anvelopă = nr. art.).
  • În plus față de eticheta standard, există opțiuni pentru includerea simbolurilor pentru condiții dificile de iarnă (3PMSF) și/sau aderență în condiții de îngheț (numai pentru anvelopele C1)
  • Clase de zgomot: ABC înlocuiește undele sonore.
  • Reclasificarea claselor inferioare de pe etichetă:
  • D este noul E; Clasa D nu mai este necompletată (numai pentru anvelopele C1 și C2); F și G se îmbină pentru a forma E.
  • Codul QR pentru fiecare identificator de tip de anvelopă cu link către baza de date UE privind produsele (EPREL).

Fișă cu documentație produs:

Noua fișă cu informații despre produs (FIP) este generată în baza de date EPREL, pe baza informațiilor raportate de către noi, Continental, sau de către alți furnizori:

Fișa include:

  • informații afișate pe eticheta UE sub formă de tabel
  • Data începerii producției
  • Data încheierii producției (se va adăuga de către producător, când se cunoaște)

Baza de date EPREL

  • EPREL – Baza de date europeană a produselor pentru etichetarea energetică (European Product Registry for Energy Labelling)
  • Obiectivul principal: Consumatorii vor putea să caute etichete energetice și fișe cu informații despre produs în baza de date a produselor. Prin codul QR afișat pe noua etichetă UE pentru anvelope, consumatorii vor putea să acceseze informațiile despre anvelopa respectivă și să descarce informațiile relevante.
  • Furnizorii (producători, importatori sau reprezentanți autorizați) trebuie să își înregistreze anvelopele înainte de a la pune la vânzare pe piața europeană.
  • Furnizorii își pot înregistra articolele începând cu 12 octombrie 2020.
  • Consumatorii vor putea accesa baza de date EPREL începând cu 1 mai 2021. Baza de date va fi accesibilă prin intermediul unui portal internet public.

CE TREBUIE SĂ LUAȚI ÎN CONSIDERARE?

Rolul (obligația) dvs.: în calitate de distribuitor de anvelope, începând cu 1 mai 2021, trebuie să vă asigurați că:

  • La punctul de vânzare, eticheta de pe anvelope este clar vizibilă. Fișa cu informații despre produs trebuie să fie accesibilă (în format digital) și furnizată în formă tipărită la cerere. În cazul în care anvelopa nu este expusă fizic în magazin și în cel în care anvelopa se comercializează online sau pe distanțe lungi, informațiile trebuie să fie furnizate în format digital.
  • Când vindeți o anvelopă care este parte dintr-un lot care include cel puțin o altă anvelopă identică, eticheta și fișa cu informații despre produs trebuie să fie accesibile (în format digital) și furnizate la cerere.
  • În reclamele vizuale sau în alte materiale promoționale, informațiile de pe eticheta pentru anvelope trebuie să fie accesibile - în format digital sau tipărit - ori de câte ori se promovează sau expune un anumit tip de anvelopă. Într-o listă de produse, simbolurile care indică performanța și clasele/valorile indicate pe etichetă sunt suficiente.