La o viteză de 331 km/oră maşina parcurge 92
de metri pe secundă, în timp ce, datorită forţei centrifugale, diametrul anvelopelor creşte în jur de 15-20
mm! Cu cât creşte viteza cu atât mai mare aderenţă trebuie pentru creşterea în
continuare a ritmului. „Testarea la viteză mare în condiţii grele este un
segment important în dezvoltarea anvelopelor de iarnă. Prin forţarea limitelor învăţăm
lucruri noi care pe urmă se regăsesc în produsele noastre” - ne explica Matti
Morri, director relaţii cu publicul la Nokian Tyres.
Organizaţia de Recorduri mondiale
Guinness are reguli puse la punct pentru conducerea pe gheaţă. Trebuie măsurat
pe o distanţă de un kilometru, cu pornire în zbor , dus-întors, iar media celor
două dă rezultatul. Încercarea trebuie efectuată pe parcurs de o oră, numai pe
gheaţă naturală, care nu se admite a fi înăsprit sau tratat cu orice material. Anvelopele
trebuie să fie din comerţ şi în ţara cursei record, trebuie să fie admise în
circulaţie.
Inventatorul
anvelopelor de iarnă este maestrul condiţiilor extreme
Prima anvelopă de iarnă a fost perfecţionată
de Nokian în iarna anului 1934. Peste doi ani a apărut anvelopa cu denumirea
Hakkapeliita, proiectată pentru condiţii nordice şi recunoscută în toată lumea
până în ziua de azi. Producătorul cel mai nordic de anvelope îşi testează şi
dezvoltă anvelopele pe propria pistă de încercări în Ivalo, la 300km distanţă
spre nord de Cercul Polar.
Nokian Tyres este singurul producător de
anvelope din lume care se concentrează pe produse şi servicii corespunzătoare
condiţiilor severe de iarnă. Anvelopele sale pentru autoturisme, camioane şi
utilaje de lucru fac faţă în condiţiile cele mai grele totodată corespund şi la
condiţiile climaterice mai blânde din Europa centrală.
În 2010, vânzările nete ale Nokian Tyres au fost de 1.058 milioane de euro,
numărul angajaţilor 3.500. Acţiunile sale sunt cotate la bursa din Helsinki.
,

Noul record de viteză pe gheaţă a fost stabilit
de pilotul de încercări de la Nokian Tyres, Janne Laitinen, cu 31,610 km/oră,
în golful Botten la Oulu din Finlanda. Noul record a fost obţinut în 16 martie
, pe o pistă de 14 km, în condiţii de ger, cu anvelope cu ţinte Nokian
Hakkapeliitta 7 (255/35R20 97 T XL).
Pe maşinile rapide anvelopele bune reprezintă
o cerinţă vitală, doar acestea sunt cele care asigură legătura cu suprafaţa de
rulare. Dacă vrem să conducem cu viteze extreme pe gheaţă, vom avea nevoie de
aderenţă maximă, de stabilitate structurală si manevrabilitate excepţională, in acord cu
capabilităţile vehiculului condus.