Cu mașină electrică Nokian este cel mai rapid pe gheață

 

Testarea în condiţii îngreunate este partea esenţială în dezvoltarea anvelopelor. Avem impresia că datele şi colaborarea la proiectul E-RA este metoda perfectă de a obţine noi experienţe şi să ducem la maxim dezvoltările.


Acest lucru dă inspiraţie celor care se ocupă de dezvoltarea anvelopelor; cea mai mare provocare o reprezintă optimizarea parametrilor de siguranţă şi a rezistenţei la rulare, ceea ce au influenţă importantă la maşinile electrice - spune Matti Morri, reprezentant serviciu  relaţii cu publicul  la  Nokian.  


Testul a fost făcut pe o pistă de 6 km în conformitate cu  regulile Guinness World Records, dar pe motiv  că asemena categorie încă nu este înregistrată, Guinness World Records în sine nu a participat la încercare, prin urmare acesta este un Guinness World Record neoficial.


 Trebuie măsurat pe o distanţă de un kilometru, cu pornire în zbor , dus-întors, iar rezultatul este media celor două. Încercarea trebuie efectuată pe parcurs de o oră, numai pe gheaţă naturală, care nu se admite a fi înăsprit sau tratat cu orice material. Anvelopele trebuie să fie din comerţ şi în ţara cursei record, trebuie să fie admise în circulaţie. Recordul conducerii pe gheaţă a fost stabilit de pilotul de test al Nokian Tyres, Janne Laitien, în martie 2011 în golful Botten la Oulu din Finlanda cu 331,61 km/h.


A străpunge limitele, a accelera dezvoltarea

Maşina electrică E-RA este exponentul  perfect al cunoştinţelor profesionale ale elevilor finlandezi şi a partenerilor de dezvoltare. Maşina a fost construită de la zero, utilizând tehnologia, elementele şi sistemele de transmitere electrice cele mai moderne. Vehiculul consumă minim 14,5 kW pe 100 km, ceea ce corespunde la 1, 6 l de combustibil.


- Prin această încercare de stabilire a unui nou record am vrut să arătăm că şi o maşină electrică poate fi de încredere pe vreme geroasă, pe carosabil cu gheaţă sau la viteze mari. Această străpungere a limitelor va accelera dezvoltarea tehnologică şi neapărat va fi spre avantajul consumatorilor - a spus conducătorul echipei E-RA, Sami Ruotsalainen.


Prima anvelopă de iarnă a fost perfecţionată de Nokian în iarna anului 1934. Peste doi ani a apărut anvelopa cu denumirea Hakkapeliita, proiectată pentru condiţii nordice şi recunoscută în toată lumea până în ziua de azi.


Nokian Tyres este singurul producător de anvelope din lume care se concentrează pe produse şi servicii corespunzătoare condiţiilor severe de iarnă.

 


,

Pilotul de încercări de la Nokian, Janne Laitien, pe gheaţa lacului Inari din Ukonjärvi  a atins viteza de 252,09 km/h cu maşina electrică E-RA şi cu anvelope de iarnă Nokian.


Acest record a fost stabilit la 17 martie cu ajutorul celui mai nordic fabricant de anvelope al lumii şi al vehiculului unic E-RA (Electric Raceabout) al Universităţii de Ştiinţe Aplicate Metropolia Helsinki.

Vehiculul, cu un motor de 280 kW şi care nu cunoaşte compromisul, a atins deja viteza de 260 km/h pe timp geros. La o asemenea viteză este esenţială aderenţa perfectă şi manevrabilitatea stabilă, ceea ce a fost asigurat de Nokian Hakkapeliita 7 nituită (225/40R18).